Edition 2021
Jednoduché a zároveň jedinečné. Při návrhu těchto hodinek jsme se nechali inspirovat nepřehlédnutelnou olejomalbou s názvem Dívka s mlýnkem (1972). Figurální kompozice s motivem mladé ženy patří k Fullovým oblíbeným námětům a objevuje se v několika jeho dílech. Vychutnejte si mistrovství jednoho z největších slovenských malířů vytištěné na kožený řemínek a dopřejte si kvalitu v podobě pouzdra z leštěné ušlechtilé oceli a safírového sklíčka. Limitovaná, individuálně číslovaná edice. Vyrobených pouze 149 kusů. © Ľudovít Fulla (dedičia) / LITA, 2020.
IRISIMO x FULLA Dívka s mlýnkem 1972 IRLF01 Limited Edition 149pcs
Z KAŽDÉHO PRODANÉHO KUSU HODINEK PODPOŘÍME ČÁSTKOU 10 € ČINNOST GALERIE ĽUDOVÍTA FULLY V JEHO RODNÉM MĚSTĚ.
Juraj Bednár
CEO
Dívka s mlýnkem
DATOVÁNÍ: | 1972 |
MÍRY: | výška 130.0 cm, šířka 90.0 cm |
VÝTVARNÝ DRUH: | malířství |
ŽÁNR: | figurální kompozice |
MATERIÁL: | plátno |
TECHNIKA: | olej |
ZNAČENÍ: | vpravo dole 1972 vlevo dole Fulla |
INSTITUCE: | Slovenská národní galerie, SNG |
zdroj: www.webumenia.sk |
Ľudovít Fulla
slovenský malíř, grafik, ilustrátor, scénograf a výtvarný pedagog
Ľudovít Fulla se narodil v roce 1902 v Ružomberku. Od útlého věku byl fascinován malbou a kresbou. Z tamního gymnázia přestoupil na Vyšší obchodní školu v Dolním Kubíně. Jeden rok navštěvoval soukromou malířskou školu Gustáva Mallého v Bratislavě. V roce 1922 odešel studovat do Prahy.
Na Uměleckoprůmyslové škole u prof. Arnošta Hofbauera a u prof. Františka Kysely si osvojil principy moderního umění. Během studií se seznámil s o sedm let starším rodákem z Turčanských Teplic - Mikulášem Galandou. Vzniklo mezi nimi přátelství a dlouhodobá spolupráce. Studium ukončil v roce 1927 a vrátil se na Slovensko. Hned po návratu začal pracovat jako učitel kreslení v Senici, později pokračoval v Malackách.
V roce 1928 pozval prof. Josef Vydra učit Ľudovíta Fullu na nově zřízenou Školu uměleckých řemesel v Bratislavě. Tomu se podařilo stáhnout zpět na Slovensko i přítele Mikuláše Galandu. Spolupráce obou umělců se tím naplno rozvinula. Ukončila ji až smrt Galandu v roce 1938. Za její vyvrcholení lze považovat první manifest slovenského moderního malířství Soukromé listy Fullu a Galandu. V roce 1943 se Fulla přestěhoval do Martina, ale v roce 1949 se vrátil zpět do Bratislavy, kde působil jako vedoucí oddělení monumentálně-dekorativního malířství Vysoké školy výtvarných umění až do roku 1952. V Žilině si malíř ve svém domě zřídil malou soukromou galerii.
Po smrti první manželky se v roce 1962 přestěhoval ke svým sestrám do Ružomberka. V roce 1969 mu na pozemcích jeho starého otce postavil stát Galerii Ľudovíta Fully. Byla darem za umělcovo celoživotní dílo a zároveň se měla stát muzeem děl, která malíř daroval státu. Národní umělec v této budově býval i tvořil celých deset let. Ľudovít Fulla zemřel 21. dubna 1980 v Bratislavě a pohřben je v rodném Ružomberku.
UMĚLEC, KTERÝ EXPERIMENTUJE, NEMLUVÍ O PRAVDIVOSTI, O SKUTEČNOSTI V OBRAZE, ALE O TVORBĚ, O TVOŘIVOSTI, CO ZNAMENÁ MNOHEM VÍCE, LEBO V TVORBĚ JE ZAHRNUTÉ KAŽDÉ VÝTVARNÉ ÚSILÍ. Ľudovít Fulla